Badges

Bij sommige evenementen wilt u dat uw deelnemers badges dragen. Onder Evenementen > Formulieren > Badges kunt u de gemaakte badges terugvinden. In het dropdownmenu achter badge-template (pijl 1) kunt u de gewenste template kiezen voor uw badge. Door op het groene pijltje achter de bestaande badge te klikken (pijl 2), krijgt u meer informatie over de badge te zien. U wordt naar een nieuwe pagina gebracht. 

Overzicht van beschikbare badges per formulier
Overzicht van beschikbare badges per formulier

Zelf een badge maken – badge-template

Door op het blauwe kruisje achter het dropdownmenu te klikken kunt u zelf een template maken. 

Badge-template kiezen en aanmaken
Badge-template kiezen en aanmaken

Er wordt een nieuw scherm geopend waar de badge aangemaakt kan worden. In het eerste tabblad ‘badge-template’ kunt u de lay-out, teksten en afbeeldingen wijzigen of instellen. U moet de template eerst een titel geven zodat u deze gemakkelijk kan terugvinden wanneer u de badge wilt kiezen. De deelnemers krijgen de badge met een begeleidende brief toegestuurd. De tekst van de brief kunt u zelf bepalen door deze in de tekstverwerker in te vullen (pijl 1). Onderaan de pagina kunt u de afbeeldingen of tekst kiezen die op de voor- en achterkant geplaats worden van de badge (pijl 2 en 3). Deze afbeelding zal over de gehele voor of achterkant te zien zijn.

Badge-template instellen
Badge-template instellen

 

Wanneer u een kleine afbeelding wilt toevoegen met tekst naast de afbeelding, dan moet u op het groene boompje klikken boven het tekstvak. Er opent zich een nieuw venster met de mogelijke afbeeldingen die u kunt toevoegen. Staat uw afbeelding hier niet bij? Dan zult u deze nog moeten toevoegen (zie Afbeeldingen en bestanden toevoegen aan Mojo Congresregistratie). 

Afbeelding op een badge instellen
Afbeelding op een badge instellen

Samenvoegvelden in de badge-opmaak gebruiken

Als u standaardbadges wilt maken voor meerdere deelnemers dan kunt u gebruik maken van de samenvoegvelden. Door op het ABC icoontje te klikken krijgt u een nieuw venster te zien waarin u uit een aantal opties kunt kiezen (pijl 1). Zo kunt u er voor kiezen dat Mojo Congresregistratie per deelnemer de naam automatisch op de badge zet. Wanneer u dit aanklikt komt er in het tekstvak een code te staan (vak 2). Deze code zorgt ervoor dat Mojo Congresregistratie bij elke deelnemer de persoonlijke gegevens, in dit geval de naam, genereert.

Samenvoegvelden bij een badge gebruiken
Samenvoegvelden bij een badge gebruiken

Zelf een badge maken – positionering

Onder het kopje “positionering” kunt u de formaten van de brief en de badges terugvinden en eventueel aanpassen (pijl 1). De formaten die u hier ziet staan zijn genoteerd in millimeter. U kunt daarnaast kiezen of u het formaat in A4, A5 of A6 wilt hebben (pijl 2). 

Positionering van een badge aanpassen
Positionering van een badge aanpassen

Badge exporteren (en uitprinten)

De badges die u gemaakt heeft kunt u exporteren en uitprinten. Dit kan door in het menu naar Evenementen > Badge-exports te gaan. De gewenste badge kunt u aanklikken om de gegevens hiervan te openen. 

Badge-export overzicht
Badge-export overzicht

In het nieuwe venster kunt u aangeven voor welke deelnemers de badges gegenereerd moeten worden. U kunt bijvoorbeeld instellen dat u alleen de badges wilt uitprinten voor deelnemers waarvan de inschrijvingen op definitief staan (pijl 1). Wanneer u de badges wilt uitprinten kunt u op “PDF genereren” klikken (pijl 2). U krijgt dan alle badges van de deelnemers die u wilde uitprinten in een PDF bestand. De badge kunt u op speciaal papier uitprinten waardoor de badges stevig en gemakkelijk te gebruiken zijn. 

Badge-export aanpassen en PDF genereren
Badge-export aanpassen en PDF genereren

Voorbeeld van de brief inclusief badge
Voorbeeld van de brief inclusief badge

Mojo Congresregistratie gebruiken

Evenement opzetten

Formulieren inrichten

Abstracthandling

Inschrijvingen

Financieel

Pre-aanmeldperiode

Post-aanmeldperiode

Op het evenement zelf

Post- evenement

Configuratiescherm